lunes, 14 de marzo de 2011

El símbol de Volvo



Feia molts anys que aquest símbol de la marca Volvo em cridava l’atenció. No podia comprendre com una empresa utilitzava com a marca el símbol masculí, deixant en un segon terme totes les potencials clientes. De fet, quan la meva mare es va comprar un cotxe de la marca Volvo no m’ho podia creure. Per això el dia que vàrem anar a buscar el cotxe al concessionari vaig preguntar per aquest símbol al venedor. La seva resposta no va ser gaire clara, però em va assegurar que no tenia res a veure amb la masculinitat i/o la feminitat de l’empresa.

Avui, arran d’aquesta activitat, he cercat l’origen d’aquest símbol a través d’Internet. Segons diverses fonts, la marca, format per un cercle i una fletxa, representava el símbol del ferro pels antics alquimistes que vivien a Suècia. Per tant, tal com deia el venedor, el símbol de la marca Volvo no té res a veure amb el símbol masculí.

Per això plantejo la pregunta següent: Hauria de canviar de símbol la marca Volvo? Hauria d’explicar a la població l’origen del seu símbol?

Atentament

Joan Canó Pol

6 comentarios:

  1. Acabe d'adonar-me per primera vegada que el símbol de Volvo incloïa el símbol masculí. Supose que serà casualitat. No crec que la marca volguera desprestigiar a la dona.

    Vicent Cots.

    ResponderEliminar
  2. No voleu dir que en fem un gra massa? mostrar el símbol masculí (si ho fos) implicaria atacar les dones?
    Jo no deixaria de comprar res pel fet de veure un símbol femení... sí ho faria si ho anunciés un maltractador.
    Va nois, treiem-nos els complexes del damunt que no hem matat a ningú pel fet de ser homes, el tema vol naturalitat.
    Bé, és només el meu parer.

    ResponderEliminar
  3. Perdó, no he signat el comentari anterior...
    Manel Madroñal

    ResponderEliminar
  4. Vicent coincideixo amb tu, jo tampoc no me'n havia adonat. Jo també penso el mateix, no és per desprestigiar a la dona; sinó que té el seu significat com diu el Joan. A més a més el símbol forma part de la marca i aquesta ja està molt ben posicionada en el mercat i crec que es veu més el conjunt de la marca que el símbol en si.

    Albert Gonzàlez
    Grau en comunicació
    agonzalezcua@uoc.edu

    ResponderEliminar
  5. Tal com diu el Vicent Cots, jo tampoc m'havia adonat mai que el simbol de Volvo és el simbol masculí.
    Em sembla molt bona idea l'activitat aquesta dels simbols ja que, encara que en veiem centenars durant el dia, no ens hi fixem gaire.

    Raquel Arrey

    ResponderEliminar
  6. Doncs el cert és que jo tampoc m'havia fixat en la coincidència d'aquest símbol de marca amb el símbol masculí. És més, si me l'haguessin fet dibuixar, sense veure'l, hauria dibuixat un cercle i el nom de la marca al mig. El detall de la fletxa, com he dit, m'havia passat desapercebut. No crec que aquesta empresa hagi de fer cap canvi en el seu logo ni tampoc que hagi de donar cap explicació. Al cap i a la fi, en els temps que ens trobem, qualsevol pot accedir a la mateixa informació que has accedit tu per tal d'esbrinar el veritable orígen d'aquest símbol.

    Jordi Piñol Mercadé

    ResponderEliminar