martes, 22 de marzo de 2011

LA CARA DELS COTXES
















M’ha cridat molt l’atenció el comentari que es fa al temari sobre la “cara dels cotxes”. Jo això ja ho havia pensat, molt abans de llegir-ho i reflexionar sobre aquest fet. I tant, el morro d’un cotxe suggereix estats d’ànim!. Més d’una vegada he vist morros de cotxes al carrer que semblaven enfadats, tristos o contents. I això, es clar no soc cap geni, no passa desapercebut en la gran industria del vehicle. Indagant per internet he trobat que hi ha, fins i tot, estudis.

L’expert en trets facials Dan Hill defineix fins a 7 expressions que es poden traslladar al morro dels cotxes jugant amb els fars, la parrilla, etc. Aquestes poden ser felicitat, estar enfadat, fàstic, menyspreu, tristesa, por o sorpresa. Tot això és utilitzat pels fabricants dels cotxes per tal de posar-li la cara que s’identifiqui amb el segment de vendes que volen atacar. Fixat!

Què us suggereix aquest Mitsubishi? A mi hem far una mica de por.


Julio Roldán

Grau de Comunicació - UOC

1 comentario:

  1. Julio,
    Boníssim el teu article!!!
    Jo treballo en el món dels cotxes, precisament amb la marca Nissan i per ser una marca asiàtica, t’has fixat mai en la “cara” d’un? Els “ulls” són asiàtics! No que estigui pensat per només el públic asiàtic, sinó que és una forma de ensenyar d’identitat de la empresa.
    Gràcies per fer-nos pensar i divertir-nos una mica.
    Carol Fetal
    Grau de Comunicació

    ResponderEliminar